Monday, 19 June 2017

Assalamualaikum



 Assalamualaikum. Selamat pagi uols ^_^

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Dah bersyukur ke pagi ni? Jomm kita tulis sedikit sebanyak kesyukuran kita pada Allah swt.

Semoga hidup kita semua sentiasa diberkati, dimurahkan rezeki, mendapat rezeki yang berkat serta mencukupi. Aminn Aminn ya rabbal alamin.




Sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Sebab apa? Sebab dengan bersyukurlah baru kota akan rasa lebih menghargai.

Setuju?

"SYUKUR itu BERKAH"


Salam 24 ramadhan. Lagi 5 hari bertemu Syawal.
Dah ready ke kita? ^_^







Friday, 2 June 2017

Kenapa Kita Memerlukan Suplemen?

Assalamualaikum uols. Uols sihat? Pijah Alhamdulillah sihat. ^_^


Pijah nak highlightkan kenapa kita perlu kan suplemen? Sedangkan hari hari kita makan sayur, makan buah kan?


So, meh tengok kat bawah antara sebab sebabnya :

1.      Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan.
2 .      Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrient. Hakikatnya nutrient hanya boleh didapati dari pemakanan.
3.    Buah buahan dan sayur sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun seranggan dan bahan kimia lain.
4.    Mengamalkan gaya hidup kurang sihat seperti kurang bersenam, bersukan dan merokok.
5.   Rutin pemakanan kebanyakan kita yang tidak pedulikan makanan seimbang.
6.   Gangguan penyerapan nutrient dari makanan akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam yang berlebihan.
7.   Kehilangan nutrien dalam makanan akibat dari cara penyediaan , masak terlalu lama dan sebagainya.

Antara 1-7 ni mana satu yang ada dalam hidupan harian kita?

Nak pastikan kita betul betul mendapat vitamin dan nutrient dari pemakanan kita sangat la susah. Lagi lagi zaman sekarang yang serba moden dan serba canggih ni.

Semua nak cepat dan segera.  Setuju dak? :D

Jadi suplemen ni tak salah dan amat digalakkan lagi. Sebab apa? Sebab kita nak dapatkan nutrient dan vitamin yang cukup disamping nak mencegah daripada penyakit.

Macam orang selalu kata “MENCEGAH lebih baik dari MENGUBATI”. Sementara kita ada peluang dan masa, kita kenalah manfaat kan setiap peluang yang ada dengan menambah baikkan tahap kesihatan kita. Paling penting, sebab kita boleh tingkatkan ibadat kita sebaik baiknya.

Tiada yang lebih penting dari peroleh tahap kesihatan yang makin hari makin membaik dan bukan saban hari makin merudum.

Jangan lupa, jaga pengambilan makanan kita yer. Semoga kita sentiasa diberi kesihatan yang baik, bebas dari segala penyakit.
Amin ya rabbal alamin.


 “Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Uols akan ketahuinya apabila uols merasainya, apabila uols melihatnya. Kesihatan yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Alamilah kehebatan kesihatan dengan NUTRISI SHAKLEE yang telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta juta orang selama 50 tahun”

Dapat sesuatu? ^_^

Semoga bermanfaat


Pijah Share

Friday, 19 May 2017

GIVEAWAY FREE NAME CARD BY BUSYRATAKIYUDIN


Assalamualaikum





3 perkataan menggambarkan blog BusyraTakiyudin
1. Tersusun
2. Cantik
3. Kemas


Setiap pemenang akan dapat 1 kotak (100pcs) namecard.. 
Tarikh tutup penyertaan :  pada 25 Mei 2017 (Khamis) 11.59p.m.


Amalan di Jumaat yang berkah

Assalamualaikum. Hai semua kawan kawan Fizah.

lama betul Fizah menyepi kan?
uols semua sihat? ^_^

Fizah Alhamdulillah sihat.

salam jumaat..

jom tambah saham akhirat dengan perbanyakkan amalan sunnah.
mudah mudahan amalan kita diterima ALLAH SWT.

Amin :)


Friday, 7 April 2017

VITALEA Pembekal Tenaga Ibu Hamil

Assalamualaikum..

Rahsia Ibu hamil Bertenaga walaupun bekerja.




-  Sesuai buat ibu berkerjaya dan sibuk bekerja
- Beri tenaga untuk kekal cergas sepanjang hari
- Bantu pelawasan
- Mempunyai 28 vitamin dan mineral
- Sangat sesuai untuk orang yang kurang makan sayur sayuran dan buah buahan.